Ø 16mm
Kód: | 412761 |
Výrobce: | DEFA |
Cena s DPH : | 3 298,- CZK |
Cena bez DPH : | 2 726,- CZK |
DPH: | 21 % |
Dostupnost: | 2 dny |
odesíláme za 1-2 dny | |
parametr1: | 500W |
parametr2: | 220-240V |
EAN: | 7042284127618 |
Ohřev motoru řady PTC je určen pro efektivní a bezpečný předehřev motoru.
Tento ohřívač má ohřívací komorou napojenou mezi koncovky hadic s různými úhly napojení a tím umožňuje jednoduchou a bezpečnou montáž.
Tento ohřívač může být dokoupen k různým typům vozidel.
V balení jsou standardně dodávány i koncovky hadic s úhlem napojení 90° a 135°
Napájecí napětí: 230 V
Výkon při -25°C: 500 W
IP ochrana: 44
Certifikace podle: EN60335-1, EMKO-TSB(61), ISO 16949: 2002
PTC OHŘÍVAČ
1. DEFA PTC ohřívač předehřívá chladicí kapalinu. Technologie PTC (power consumption)
znamená, že při dosažení požadovaného nárůstu teploty chladicí kapaliny se sníží
spotřeba energie. Spotřeba energie je 500W při -25°C, ale je závislá na odporu
v chladícím okruhu.
2. Přesvědčte se, že konce hadic jsou čisté a nepoškozené. Používejte pouze koncovky
a zatahovací pásky dodané DEFA. Těsnící kroužky jsou mazány od výrobce, jaké je nutné
dodatečné namazání, použijte chladicí kapalinu z vozidla.
PODMÍNKY MONTÁŽE
1. Ohřívač musí být napojen pouze na vnější chladící okruh
2. Přesvědčte se, že při předehřevu kapaliny nejsou ventily, kterými elektronika
uzavírá/otevírá vnější chladící okruh
3. Pokud vozidlo není na seznamu DEFA pro montáž předehřevu – a vozidlo má
elektronický monitorovací systém pro sledování teploty chladicí kapaliny
a uzavírá ventil na průtok této kapaliny – může to způsobovat problémy při
startu, činnosti a hlásit chyby na palubní desce. Do takového vozidla předehřev NEMONTUJTE.
4. Ohrievač musí byť bezpečne ukotvený podľa požiadaviek výrobcu vozidla na montáž
dodatečných zariadení.
5. Není zapnutý ohřev na, nebo príliš blízko dostupných častí aby nedošlo k.
6. Musíte namontovat hořáky blízko rotující části, použijte ochranu na originál
diel, aby ste predišli vozidla pripadne nežiadúcim zvukem.
POSTUP MONTÁŽE
1. Umiestnite pokiaľ možno najnižšie na najmä hadicu, přičemž by mal byť
v klonech minimálně 45° před zabezpečením dobrej cirkulácie chladiva.
2. Koncovky musia byť vhodné pre daný priemer hadice
3. Umiestnite konce hadice na koncovky až po doraz. Upevnite i pojistnou páskou
4. vybrat len pribalené pojistné pasky určené v špecifikácii vozidla.
5. vybrat len predpísanú chladiacu kvapalinu
6. Doplňte chladiaci systém a převeďte tesnosť spojov
7. Připojte ohřívač na zdroj napětí a sledujte změny teploty v chladící smyčce
blokový motor
VÝMENA KONCOVKY HADICE
Postup podle nákresu, obrázky A-G
B částečně vytáhněte uzamykací krúžok
C otáčajte a vytáhněte koncovku. Pozn.: obsahuje či všechny části
D novú koncovku poskladajte podľa obrázku D. Všetky diely musia byť nepoškodené
a cisté. Tesniaci O-krúžok je mazaný od výrobce. Ak je suchý, pouzite len chladiacu
tekutinu z vozidla, žádné jiné mazivo nepoužívajte.
E vložte novou koncovku na své místo, tak aby drážka na uzamčení bola na
místě, přišel pôjde uzamykací krúžok.
F zatlačte uzamykací krúžok dole, až kým neklikne. Poisťovací jazýček krúžku
směřuje do středu topení (nie k hadici)
G koncovka je připravena
H uhlové koncovky mohou byť natáčané
Vstup – koncovka hadice č.1- je v stejněm směru jako je koncovka napájacieho
elektrický kabel
Držák – ohřívač má na obou stranách 2 otvory na upevnění dodávaného držiaka. Držiak
môže byť upevnený v různých pozíciách, pomocí 2 samorezných skrutiek (súčasť
jednou)
POZNÁMKA: Vyhledejte si vzor pro umístění a upevnění ohřívače PTC do vašeho vozidla
OSTATNÍ
Je důležité, aby řezy hadice byly rovné a čisté. Aby konce hadice byly napojeny na
koncovky pevně a až k dorazu. Stahovací pásky musí být kolmo na hadici
a dotaženo silou 2Nm.
Montáž ohřívače PTC musí být těsná (bez průsaků), jen tak zajistí ohřev
motoru a cirkulaci chladiva.
Připojte napájení k elektrickému konektoru ohřívače. Po zapojení by měl být
ohřívač horký
Po uplynutí 20-30 min by mělo být teplo rozvedeno po celém okruhu motoru,
přesvědčte se na různých místech.
Pokud se zabudovaný termostat zapíná a vypíná (slyšíte klikání) a motor není teplý,
to znamená, že chladivo necirkuluje správně.
Zkontrolujte těsnost napojení hadic i po nastartování motoru, když je chladivo pod
tlakem a vodní čerpadlo je v provozu.
Jen při splnění předchozích podmínek je platná záruka na produkt.